Ось і ще одне рішення, що продається під «прапорами» компанії виробника відеокарт ZOTAC потрапило на наш тестовий стенд. Ця топова відеокарта, як і багато її побратими від інших «реалізаторів», виконана по «ескізом» рекомендованим компанією розробником графічного процесора. І, зовсім, не важливо, хто є кінцевим продавцем прискорювача, випуском топових відеокарт займається безпосередньо сама NVIDIA на виробничих потужностях партнерів
Ось і ще одне рішення, що продається під «прапорами» компанії ZOTAC потрапило на наш тестовий стенд. Ця топова відеокарта, як і багато її побратими від інших «реалізаторів», виконана по «ескізом» рекомендованим компанією розробником графічного процесора. І, зовсім, не важливо, хто є кінцевим продавцем прискорювача, випуском топових відеокарт займається безпосередньо сама NVIDIA на виробничих потужностях партнерів. У цьому огляді ми постараємося знайти відмінності від вже описаного нами повністю еталонного рішення ASUS GeForce GTX 280. Адже завжди є можливість у кінцевого продавця виготовити свою упаковку під готовий прискорювач, змінити BIOS на свій фірмовий, розігнати відеокарту або поміняти кулер на альтернативний. Найголовнішою особливістю таких відеокарт від менш розкрученого виробника завжди залишається їх ціна. Тут немає необхідності платити за голосно рекламоване ім'я і красивий дизайн коробки, адже суть і наповнення купленого вами продукту повністю ідентична. Можна все ж сподіватися отримати від відомого бренду більш якісний гарантійний сервіс та обслуговування протягом терміну експлуатації даного продукту, але це не для всіх виправданий крок, а ціновий критерій говорить сам за себе.
Огляд топової відеокарти ZOTAC GeForce GTX 280 AMP! Edition Люб'язно надано ресурсом першоджерелом http://www.easycom.com.ua
І так, мабуть, почнемо розмову безпосередньо про відеокарту ZOTAC GeForce GTX 280 AMP !, яка покаже, як навіть з еталонного рішення можна отримати щось особливе. Цей продукт заснований на найсучаснішому і найпотужнішому в світі графічний чіп від компанії NVIDIA під кодовою назвою GT200. Всі найцікавіші особливості цього GPU, нововведення, архітектура і відмінності від попередніх чіпів були розглянуті нами в вище згаданому огляді ASUS GeForce GTX 280. Тут же ми постараємося адекватно оцінити і протестувати продуктивність схожої топової відеокарти, але з більш високими частотами роботи, що може дати істотний приріст у швидкодії.
Відеокарта ZOTAC ZT-X28E3LA-FCP на NVIDIA GeForce GTX 280
Почнемо з узагальнення і уточнення специфікації GeForce GTX 280, наведеної на сайті виробника і безпосередньо на коробці цього прискорювача від компанії ZOTAC.
Производитель |
ZOTAC |
Модель |
ZT-X28E3LA-FCP (GeForce GTX 280 AMP! Edition) |
Графическое ядро |
NVIDIA GeForce GTX 280 (G200-300-A2) |
Конвейера |
240 унифицированных потоковых |
Поддерживаемые API |
DirectX 10.0 (Shader Model 4.0) |
Частота ядра (шейдерного домена), МГц |
700 (1400) |
Объем (тип) памяти, МБ |
1024 (GDDR3) |
Частота (эффективная) памяти, МГц |
1150 (2300 DDR) |
Шина памяти |
512-разрядная |
Стандарт шины |
PCI Express 2.0 x16 |
Максимальное разрешение |
До 2560 x 1600 в режиме Dual-Link DVI |
Выходы |
2x DVI-I (2x VGA через переходники) |
Поддержка HDCP |
Есть |
|
Простота виготовлення коробки і її невеликі розміри злегка здивували. Для топових прискорювачів зазвичай виробник не заощаджує на пакувальному матеріалі. Тут навіть немає пластикової ручки для зручного перенесення, правда і габарити не такі, як у деяких конкурентів. Дизайн і стиль оформлення зберігається у всієї лінійки відеокарт від даного виробника. Всі витрати при створенні цього «пакувального матеріалу» явно були зведені до мінімальних, що можна вважати і позитивним якістю - кінцевому покупцеві не доведеться платити за зайву красу.
На зворотному боці упаковки перераховані загальні можливості відеокарти і фірмового програмного забезпечення. На одній зі сторін дбайливо зазначена інформація про мінімальні вимоги до системи, в яку буде встановлена ZOTAC GeForce GTX 280 AMP! Edition. Найцікавішою і критичною частиною є рекомендація використовувати мінімум 550 Вт блок живлення, який здатний видати до 40 А по лінії 12V. Також БЖ повинен забезпечити необхідне число виходів живлення PCI Express або мати вільні периферійні роз'єми, до яких і будуть підключатися перехідники живлення.
На іншій стороні старанно зазначені основні задіяні технології, частотні характеристики і підтримувані драйверами операційні системи.
Усередині барвистою та інформативною обкладинки, тобто зовнішньої коробки, знаходиться повністю біла внутрішня розділена ще на кілька окремих відсіків, що вміщають всю комплектацію.
Комплект поставки є цілком достатнім для встановлення і використання прискорювача, а крім самого відеоадаптера містить у собі:
диск з драйверами і утилітами під Windows;
диск з бонусною грою «Race Driver: GRID»;
паперові посібники з швидкого встановлення і використання відеокарти;
перехідник з 2-x Molex (живлення периферійних пристроїв) на 6-pin PCI-Express;
перехідник c S-Video TV-Out на покомпонентний HDTV-Out;
перехідник з DVI на VGA;
перехідник c DVI на HDMI;
провід для підключення виходу SPDIF звукової карти до відеокарти.
Також в комплекті є наклейка з вірною схемою подачі живлення на відеокарту і попереджувальної ілюстрацією відмінностей роз'ємів живлення 8-pin PCI Express і 8-pin EPS12V. Останній призначений для живлення материнських плат і без зайвих зусиль не повинен вставлятися в роз'єм на відеокарті, тому і не варто застосовувати силу - результат буде плачевним.
Класичний формфактор характерний всім останнім топовим рішенням від компанії NVIDIA і відеокарта на GeForce GTX 280 не стала винятком. Вона має такі ж габарити і зовнішність як прискорювачі на NVIDIA GeForce 9800 GX2, а з NVIDIA GeForce 9800 GTX. Система охолодження теж майже не змінилася - вона займає сусідній з відеокартою слот розширення, забезпечуючи відведення нагрітого повітря за межі корпусу.
Зворотний бік відеокарти тепер прихована за металевою пластиною, яка відіграє роль радіатора для чіпів пам'яті, що розташовуються тепер по обидва боки друкованої плати.
Зверху відеокарти, майже біля самого краю, знаходяться роз'єми підключення додаткового живлення. Поруч з роз'ємами живлення під гумовою заглушкою захований цифровий аудіовхід SPDIF, що повинен забезпечити мікшування аудіопотоку з відеоданими при використанні перехідника на HDMI. З іншого боку теж під заглушкою знаходиться подвійний роз'єм SLI, який забезпечує підтримку 3-Way SLI і дозволяє зібрати комп'ютер з неймовірно продуктивною відеосистемою.
За виведення зображення відповідають два DVI, які за допомогою перехідників можуть бути перетворені в VGA або HDMI, а також TV-Out з підтримкою HDTV. Поруч з роз'ємом телевізійного виходу, біля вихідної решітки турбіни, розташований індикатор живлення відеокарти, що відображає його статус в даний момент.
Не будемо заглиблюватися у внутрішні подробиці, заховані під настільки якісно і продумано виконаним кожухом. Вся плата і система охолодження в подробицях описана нами в статті ASUS GeForce GTX 280. З огляду на зовні повністю «референтное» виконання ZOTAC GeForce GTX 280 AMP! Edition можна з упевненістю стверджувати про повну її внутрішньому схожості з розглянутим нами раніше продуктом від компанії ASUS.
Основним споживачем електроенергії є чіп NVIDIA GT200-300-A2 другої ревізії, який і називають GeForce GTX 280. Саме він містить 240 уніфікованих потокових процесорів, які працюють на тактовій частоті 1400 МГц (на 8% вище від рекомендованої) при роботі іншого ядра на частоті 700 МГц, що на 16% вище рекомендованої частоти. Обмін даними з відеопам'яттю проводиться по 512-бітної шині. Відеопам'ять працює на ефективній частоті 2300 МГц, яка теж на 86 МГц вище рекомендованої.
Що стосується ефективності охолодження GeForce GTX 280 AMP! Edition, то, вже нетривала серйозне навантаження на відеокарту змушує турбіну розкручуватися до максимальної швидкості, що помітно порушує акустичний комфорт. Температура ядра при цьому утримується на цілком прийнятному значенні в межах 85 ° C.
Відзначимо ще одну особливість цієї відеокарти. При відсутності 3D навантаження температура графічного ядра значно знижується, що досягається ще й додатковим зниженням робочих частот і зменшенням напруги - в режимі 2D відеокарта споживає на 200 Вт менше. Цей же факт дозволяє повільніше обертатися і турбіні кулера, що робить його практично беззвучним.
тестування
Під час тестування використовувався Стенд для тестування Відеокарт №2 (конфігурація не змінювалася з 01-12-2008).
Процессор | Intel Core 2 Quad Q9550 (LGA775, 2,83 ГГц, L2 12 МБ) @3,8 ГГц |
Материнские платы | ZOTAC NForce 790i-Supreme (LGA775, nForce 790i Ultra SLI, DDR3, ATX) GIGABYTE GA-EP45T-DS3R (LGA775, Intel P45, DDR3, ATX) |
Кулеры | Noctua NH-U12P (LGA775, 54,33 CFM, 12,6-19,8 дБ) Thermalright SI-128 (LGA775) + VIZO Starlet UVLED120 (62,7 CFM, 31,1 дБ) |
Дополнительное охлаждение | VIZO Propeller PCL-201 (+1 slot, 16,0-28,3 CFM, 20 дБ) |
Оперативная память | 2x DDR3-1333 1024 MБ Transcend PC3-10600 |
Жесткие диски | Hitachi Deskstar HDS721616PLA380 (160 ГБ, 16 МБ, SATA-300) |
Блоки питания | CHIEFTEC CFT-850G-DF (850 Вт, 140+80 мм, 25 дБ) Seasonic SS-650JT (650 Вт, 120 мм, 39,1 дБ) |
Корпус | Spire SwordFin SP9007B (Full Tower) + Coolink SWiF 1202 (120x120x25, 53 CFM, 24 дБ) |
Монитор | Samsung SyncMaster 757MB (DynaFlat, 2048x1536@60 Гц, MPR II, TCO'''''''''''''''' |
Отримавши на тестування відеокарту ZOTAC GeForce GTX 280 AMP! Edition, яка функціонує на підвищених частотах, відразу виникло питання - наскільки ефективніше таке рішення щодо його стандартної реалізації з рекомендованими частотами? Саме це ми і хочемо показати більш наочно.
Тестовый пакет |
Reference GeForce GTX 280 1GB DDR3 |
ZOTAC GeForce GTX 280 1GB DDR3 AMP! |
Прирост производительности, % |
|
Futuremark 3DMark'06 |
3DMark Score |
17748 |
18461 |
4,02 |
SM2.0 Score |
7367 |
7619 |
3,42 |
|
HDR/SM3.0 Score |
7776 |
8252 |
6,12 |
|
Futuremark 3DMark Vantage |
Performance |
12508 |
13741 |
9,86 |
High |
7888 |
8659 |
9,77 |
|
Serious Sam 2, Maximum Quality, AA4x/AF16x, fps |
1600x1200 |
189,1 |
206,8 |
9,36 |
2048x1536 |
151,5 |
166,3 |
9,77 |
|
Prey, Maximum Quality, AA4x/AF16x, fps |
1600x1200 |
199,5 |
217,9 |
9,22 |
2048x1536 |
141,5 |
155,8 |
10,11 |
|
Call Of Juarez, Maximum Quality, NO AA/AF, fps |
1280x1024 |
106,18 |
117,38 |
10,55 |
1600x1200 |
89,67 |
98,86 |
10,25 |
|
2048x1536 |
66,77 |
74,51 |
11,59 |
|
Call Of Juarez, Maximum Quality, AA4x/AF16x, fps |
1280x1024 |
84,15 |
94,33 |
12,10 |
1600x1200 |
69,10 |
77,64 |
12,36 |
|
2048x1536 |
50,92 |
57,11 |
12,16 |
|
Call Of Juarez DirectX 10 Benchmark, 1600x1200, fps |
Low |
66,20 |
83,00 |
25,38 |
Balanced |
40,50 |
44,60 |
10,12 |
|
High |
36,60 |
40,80 |
11,48 |
|
Crysis, Maximum Quality, NO AA/AF, fps |
1280x1024 |
67,47 |
72,71 |
7,77 |
1600x1200 |
52,25 |
57,28 |
9,63 |
|
2048x1536 |
34,81 |
38,22 |
9,80 |
|
Crysis, Maximum Quality, AA4x/AF16x, fps |
1280x1024 |
56,70 |
63,42 |
11,85 |
1600x1200 |
43,92 |
48,88 |
11,29 |
|
2048x1536 |
29,22 |
32,53 |
11,33 |
|
Crisys Warhead, Maximum Quality, NO AA/AF, fps |
1280x1024 |
48,43 |
53,15 |
9,75 |
1600x1200 |
37,28 |
40,99 |
9,95 |
|
Crisys Warhead, Maximum Quality, AA4x/AF16x, fps |
1280x1024 |
43,38 |
47,97 |
10,58 |
1600x1200 |
33,18 |
36,78 |
10,85 |
|
Company of Heroes, DirectX 10, Maximum Quality, AA4x, fps |
1280x1024 |
114,9 |
121,9 |
6,09 |
1600x1200 |
89,7 |
97,0 |
8,14 |
|
2048x1536 |
62,9 |
68,3 |
8,59 |
|
World in Conflict, Maximum Quality, fps |
1280x1024 |
55,0 |
58,0 |
5,45 |
1600x1200 |
48,0 |
51,0 |
6,25 |
|
2048x1536 |
37,0 |
40,0 |
8,11 |
|
Far Cry 2, Maximum Quality, NO AA/AF, fps |
1280x1024 |
65,43 |
67,35 |
2,93 |
1600x1200 |
58,8 |
62,5 |
6,14 |
|
2048x1536 |
48,7 |
51,7 |
6,16 |
|
Far Cry 2, Maximum Quality, AA4x/AF16x, fps |
1280x1024 |
51,34 |
55,33 |
7,77 |
1600x1200 |
42,2 |
45,7 |
8,31 |
|
2048x1536 |
31,2 |
34,4 |
10,43 |
В середньому таке перевтілення дає 10% приросту продуктивності, а штатно підвищені частоти самою компанією виробником дають впевненість у тривалій стабільній роботі відеокарти. Саме збільшення робочої частоти приносить реальну вигоду, якщо звичайно виробник не попросить за це занадто велику ціну. Таке рішення може виявитися дуже цікаво людям, які бояться поняття «оверклокінг» і віддають перевагу стабільності і гарантії.
Наявність у нас на тестуванні двох однакових відеокарт ZOTAC GeForce GTX 280 1GB DDR3 AMP! забезпечило можливість оцінити і їх продуктивність в режимі SLI, що може виявитися цікаво заможним геймерам.
Тестовый пакет |
ZOTAC GeForce GTX 280 1GB DDR3 AMP! |
SLI ZOTAC GeForce GTX 280 1GB DDR3 AMP! |
Прирост производительности, % |
|
Futuremark 3DMark''''''''''''''''06 |
3DMark Score |
18461 |
19894 |
7,76 |
SM2.0 Score |
7619 |
7631 |
0,16 |
|
HDR/SM3.0 Score |
8252 |
10040 |
21,67 |
|
Futuremark 3DMark Vantage |
Performance |
13741 |
23085 |
68,00 |
High |
8659 |
15950 |
84,20 |
|
Serious Sam 2, Maximum Quality, AA4x/AF16x, fps |
1600x1200 |
206,8 |
211,2 |
2,13 |
2048x1536 |
166,3 |
187,1 |
12,51 |
|
Prey, Maximum Quality, AA4x/AF16x, fps |
1600x1200 |
217,9 |
250,9 |
15,14 |
2048x1536 |
155,8 |
227,0 |
45,70 |
|
Call Of Juarez, Maximum Quality, NO AA/AF, fps |
1280x1024 |
117,38 |
201,31 |
71,50 |
1600x1200 |
98,86 |
175,21 |
77,23 |
|
2048x1536 |
74,51 |
136,82 |
83,63 |
|
Call Of Juarez, Maximum Quality, AA4x/AF16x, fps |
1280x1024 |
94,33 |
164,44 |
74,32 |
1600x1200 |
77,64 |
138,72 |
78,67 |
|
2048x1536 |
57,11 |
103,96 |
82,03 |
|
Call Of Juarez DirectX 10 Benchmark, 1600x1200, fps |
Low |
83,00 |
151,60 |
82,65 |
Balanced |
44,60 |
82,70 |
85,43 |
|
High |
40,80 |
76,50 |
87,50 |
|
Crysis, Maximum Quality, NO AA/AF, fps |
1280x1024 |
72,71 |
93,86 |
29,09 |
1600x1200 |
57,28 |
88,69 |
54,84 |
|
2048x1536 |
38,22 |
58,95 |
54,24 |
|
Crysis, Maximum Quality, AA4x/AF16x, fps |
1280x1024 |
63,42 |
91,65 |
44,51 |
1600x1200 |
48,88 |
82,04 |
67,84 |
|
2048x1536 |
32,53 |
50,76 |
56,04 |
|
Crisys Warhead, Maximum Quality, NO AA/AF, fps |
1280x1024 |
53,15 |
78,86 |
48,37 |
1600x1200 |
40,99 |
63,85 |
55,77 |
|
Crisys Warhead, Maximum Quality, AA4x/AF16x, fps |
1280x1024 |
47,97 |
72,64 |
51,43 |
1600x1200 |
36,78 |
58,38 |
58,73 |
|
Company of Heroes, DirectX 10, Maximum Quality, AA4x, fps |
1280x1024 |
121,9 |
162,6 |
33,39 |
1600x1200 |
97,0 |
155,0 |
59,79 |
|
2048x1536 |
68,3 |
128,1 |
87,55 |
|
Devil May Cry 4, DirectX10, 1600x1200, Maximum Quality, AA4x, fps |
Scene1 |
143,4 |
249,9 |
74,23 |
Scene2 |
96,2 |
192,2 |
99,84 |
|
Scene3 |
169,1 |
281,4 |
66,43 |
|
Scene4 |
100,86 |
190,63 |
89,00 |
|
World in Conflict, Maximum Quality, fps |
1280x1024 |
58,0 |
65,0 |
12,07 |
1600x1200 |
51,0 |
62,0 |
21,57 |
|
2048x1536 |
40,0 |
57,0 |
42,50 |
|
Far Cry 2, Maximum Quality, NO AA/AF, fps |
1280x1024 |
67,35 |
69,02 |
2,48 |
1600x1200 |
62,5 |
67,5 |
8,09 |
|
2048x1536 |
51,7 |
65,9 |
27,40 |
|
Far Cry 2, Maximum Quality, AA4x/AF16x, fps |
1280x1024 |
55,33 |
66,18 |
19,61 |
1600x1200 |
45,7 |
64,3 |
40,53 |
|
2048x1536 |
34,4 |
59,3 |
72,38 |
Говорити про подвоєння швидкодії у всіх режимах не доводиться, але робота пари ZOTAC GeForce GTX 280 AMP! в режимі SLI цілком ефективна, а місцями забезпечує жадані + 99% продуктивності. Однак коливання приросту досить великі, але збільшення продуктивності явно вище в важких і ресурсномістких режимах роботи.
розгін
Для розгону відеокарти ми використовували утиліту RivaTuner, при цьому корпус був відкритий, щоб поліпшити приплив свіжого повітря до відеокарти.
Частота растрового домену в результаті розгону піднялася до позначки в 720 МГц, що всього на 20 МГц (+ 2%) вище значення за замовчуванням. Розгін шейдерного домену виявився трохи краще і частотні показники, на відміну від значень за замовчуванням, зросли на 54 МГц (+ 4%). І по розгону пам'яті відеокарта не стала сильно виділятися. Стабільна робота була відзначена на ефективній частоті 2430 МГц, що на 126 МГц (+ 5%) вище номінальної. Тепер подивимося, як розгін одиночної відеокарти позначається на продуктивності.
Тестовый пакет |
Стандартные частоты |
Разогнанная видеокарта |
Прирост производительности, % |
|
Futuremark 3DMark'06 |
3DMark Score |
18461 |
19065 |
3,27 |
SM2.0 Score |
7619 |
7831 |
2,78 |
|
HDR/SM3.0 Score |
8252 |
8632 |
4,60 |
|
Futuremark 3DMark Vantage |
Performance |
13741 |
14417 |
4,92 |
High |
8659 |
9258 |
6,92 |
Наведений результат був досить передбачуваний. Невелике збільшення частот при розгоні, призводить до незначного збільшення швидкодії в реальних тестах.